miércoles, 22 de febrero de 2012

Nire ibilbide pertsonala


5. ariketan agintzen zen bezala, nire ibilbide pertsonalaren mapa kontzeptuala egin dut. Hezkuntza sistematik egindako bidearen nondik norakoak laburki azalduz.
 Didaktika


-          Nola bizitu duzu etapa bakoitza?

Bizitako etapa guztien oroitzapen ona daukat. Txikitakoaz gehiegi gogoratzen enaizen arren, Langaitz Ikastolara joaten nintzen garai hartan ongi pasatzen nuenaren sentsazioa daukat. Lagun asko nituela esatera ausartuko nintzateke, eta jolas-orduetan makina bat esperientzia bizi nituela. Irunera bizitzera joan ginenean, oraindik txikia nintzenez, ez nuen arazo handirik izan inguru berrira moldatzeko, zorionez. Eskolan, 2. mailatik 3. mailara pasatzean gelak nahastu eta lagun berriak egiteko aukera izan nuen, 6. mailatik DBH-ra pasatzerakoan ere bai, baita DBH-tik institutura aldatzerako garaian ere. Aldaketa horiek guztiak positiboki gogoratzen ditut, eta are gehiago, beharrezkoak ikusten ditut pertsona bat pertsonalki asko betetzen duela uste baitut. Eskolaz kanpoko jarduerei dagokienean beste horrenbeste esango nuke. Nire kasuan behintzat, oso positiboak izan dira alderdi guztietan: ongi pasatzen nuen, lagunak nituen, ...


-          Zer zen garrantzitsua ikasteko?

Ikasteko garratzitsua zen ongi pasatzea, motibazioa, interesa eta nola ez, batzuetan, beste batzuengandik zetorren inpultso hori, lanak egiteko esanez edo lan zailetan lagunduz.

-          Nolakoa zen ikasle taldea?

Ikasle asko ginenez, (beti izan ditut gela handiak) ikasle mota asko zegoen urtez urte. Kanpotar gutxi izan ditut gelakide, baina behin baino gehiagotan izan dut atzerapenen bat zuen kide bat edo beste.

-          Nolakoak ziren irakasleak? Zein funtzio zuten?

Mota guztietako irakasleak izan ditut. Batzuk ikasgaia ematera mugatzen ziren, beraz beraien funtzioa horixe zen, ikasgaia ematea. Baina, beste batzuk, ordea, hurbilekoak ziren eta gu ezagutzen saiatzen ziren. Horiek baloreak transmititzen zituzten eta jarrera-kritikoa sustatzen zuten, ikasgaiaren aurretik. Beste batzuk, ikasgaiaren bidez ongi pasa zitekeela erakutsi ziguten, oso modu dinamikoan helarazten baitzuten azaldu beharrekoa. Azken hauek jakin-mina sorraraztea zuten funtzioa

-          Nola ebaluatzen zen?

Ebaluatzeko modua oso antzekoa izan da irakasle gehienetan, bi motatako ebaluazioa bereiziz. Batzuek, ebaluazio jarraia zuten gustuko. Hortaz, eguneroko lanak garrantzi handia zuen, eta ez horrenbeste ebaluazio amaieran egiten zen azterketak. Besteek, aldiz, nahiago izaten zuten ebaluazio amaierako azterketari garrantzia eman, azterketara arte egindako lanaren gainetik.


No hay comentarios:

Publicar un comentario